martes, 6 de noviembre de 2018

INICIACIÓ AL TREBALL COOPERATIU

AVUI ELS HEM INICIAT EN EL TREBALL COOPERATIU, ELS HI HA COSTAT POSAR-SE D'ACORD EN PINTAR EL MONSTRE DEL MATEIX COLOR, PERÒ LLEVAT D'AIXÒ HO HAN FET MOLT BÉ, S'HA CREAT UN CLIMA DE TREBALL MOLT TRANQUIL, AGRADABLE I DIVERTIT. HEM PARTIT DEL "MONSTRE DE COLORS" PER INICIAR AQUESTA MANERA DE TREBALLAR, PERQUÈ ÉS UN CONTE QUE ELS HI AGRADA MOLT I ELS HI ÉS FÀCIL D'ENTENDRE.

PERQUÈ ENTENGUEU UN POC MÉS AQUESTA METODOLOGIA, VOS DEIXAM UNA EXPLICACIÓ:




La cooperació va més enllà de la col·laboració. Darrera la cooperació hi ha valors com la solidaritat i el respecte per les diferències. No es poden treballar aquests valors si s’exclouen “els diferents”.

L’Aprenentatge Cooperatiu va molt bé per treballar valors i actituds amb l’alumnat i per aprendre continguts curriculars.

Treballar amb la finalitat que tots els membres d’un equip aprenguin els continguts escolars, cadascú fins al màxim de les seves possibilitats, i aprenguin, a més, a treballar en equip.


Utilitzar amb una finalitat didàctica el treball en equips reduïts d’alumnes, lo ideal són grups de 4 ó 5, tot utilitzant una estructura de l’activitat que permeti:

    • la participació equitativa: tots els membres de l’equip tinguin les mateixes oportunitats de participar
    • la interacció simultània entre ells: tothom dóna la seva opinió, negociació...


Els membres d’un equip d’aprenentatge cooperatiu tenen una doble responsabilitat: aprendre ells el que el professorat els ensenya i contribuir a què ho aprenguin també els seus companys d’equip.


Els equips d’aprenentatge cooperatiu tenen una doble finalitat:

  • Aprendre els continguts escolars de les diferents àrees
  • Aprendre a treballar en equip, com a un contingut escolar més. És a dir, cooperar per aprendre i aprendre a cooperar…



Lo important no és estar en grup, sinó que quan estiguin en grup es preocupin que hi hagi participació igualitària i una interacció simultània: aquesta és la diferència entre treball cooperatiu i treball en equip.

Més endavant, quan els nins estiguin preparats, cada grup tendrà un nom i cada membre del grup tendrà una funció determinada (portaveu, secretari, moderador/animador i el responsable de material). Fins aquest moment, aprendran a fer activitats i dinàmiques de grup a on hagin de col·laborar i participar tots els membres.



  
 
 












5 comentarios:

  1. Guau, tengo que comprar ese cuento. He oído hablar muy bien de él.
    Buen trabajo profes!!!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Para que te hagas una idea, habla de las emociones como en la película Inside out (del revés). Este cuento da la posibilidad de trabajarlo a través infinidad de actividades.

      Eliminar
    2. Gracias por la información :) :)

      Eliminar
  2. Creo k se lo voy a pedir a papanoel, me parece un gran libro. Gracias seños por enseñarles tanto a los peques como a los grandes

    ResponderEliminar